Internetový marketing

Komu prospěje zrušení reklamy v ČT?

Po napsání tohoto článku jsem se sám sebe ptal, jestli je dostatečně dobrý pro publikování na webu. Jsou to jen takové úvahy a dojmy, bez zásadních podkladů… A pak jsem se podíval na seznam svých patnácti nevydaných článků z loňského roku, které jsem napsal, několikrát přepsal a nakonec nepublikoval. Holt není každý článek geniální, ale třeba někoho zaujme a vezme si z něj nějakou dobrou myšlenku (nebo i špatnou myšlenku, kterou náležitě rozdrtí na svém vlastním blogu).

V poslední době podrobně sleduji vývoj zpravodajských portálů novinky.cz, ihned.cz, idnes.cz a aktuálně.cz. Novinky se scvrkly na krimi zprávy a překládání článků z news.bbc.co.uk (Vždycky, když tam najdu nějaký propracovaný článek na téma zahraničí, tak na BBC je taky, jen aktualizovanější a s více souvislostmi). Namísto novinek jsem se tudíž naučil chodit na BBC, je to rychlejší a spolehlivější.

Idnes vypadá, že se s krizí trochu zbulvarizoval. Už to není, co bývalo. Občas zajímavé kauzy, ale stejně většinou nedotažené do konce, takže si odsud odnáším akorát frustraci bez nějakého řešení.

Aktualne.cz bylo dlouhou dobu mým favoritem, vyvážené zpravodajství – obzvlášť před volbami to v kontextu idnes(ODS) a ihned(TOP09) bylo hodně cítit. Po volbách se bohužel situace trochu zhoršila a v posledních měsících mám pocit, že se aktuálně stalo obětí tlaku na počet zhlédnutých stránek a kliků na reklamy. V obsahu se to projevuje přemírou grafů, srovnání a testů. Občas si připadám jak na Facebooku když mi někdo pošle další stupidní test.

Jediný z velkých zpravodajských portálů (Určitě budou i další velké zpravodajské portály které jsou super a které jsem nezmínil, ale ty nemůžu hodnotit, protže je nesleduju), který mě stále ještě baví procházet je ihned. Také to není 100%, ale co je? Každopádně mi vyhovuje skladba článků z nichž část má dokonce nějaký smysl. Články na sebe často navazují a věnují se nějakému hlubšímu tématu. Nebo je to aspoň můj subjektivní pocit. Jde mi hlavně o skladbu informací. Že se na D1 stala nehoda, mě opravdu nezajímá, pokud tam zrovna necestuju. Nevidím důvod, proč by mě informací s tak krátkodobým dopadem měl nějaký portál obtěžovat. Stejně tak informace, že někdo vykradl poštu nebo že v Německu jsou lokální záplavy. Ale některé lidi asi baví číst bezvýznamné informace (Já vím, takhle to přece nemůžu napsat, protože význam informací je subjektivní).

No ale zpět. Na ihned tento týden odkazuju už na druhý článek. Ten první byl informačně trochu mimo, ale aspoň důvod o tom psát na blog.
Možná trochu dlouhý úvodní text k tak krátkému článku, ale co už. Na ihned.cz dnes vyšel zajímavý článek o tom, že Prima i Nova by byly ochotny finančně kompenzovat zrušení reklamy na ČT. Je to logické. Někde bych měl mít i prezentaci od OMD s výpočtem poklesu tržeb z reklamy v posledních dvou letech rozdělený na print, televizi, internet a OOH(out of home). Bohužel se mi tu prezentaci nepodařilo najít. Ihned říká, že se reklamní trh od začátku krize scvrknul o dvě mld. korun.(Krásný příklad nulové informační hodnoty. Je 2 mld. korun hodně nebo málo? Dá se předpokládat, že se to změní nebo ne? To je číslo, se kterým se nijak nedá pracovat.) Bohužel neříká, jestli se to týká jen televizního trhu nebo celkově. Navíc je to jen tvrzení ředitele TV Prima a to může být pravdivé a taky nemusí.(Fakt bych tu prezentaci měl najít) Výsledkem finanční krize je to, že si inzerenti hodně dobře vybírají, do čeho má a nemá smysl investovat. Prima i Nova si od zrušení reklamy v ČT slibují hned několik věcí.
Pokračování »

Pátek Leden 14th, 2011 kategorie: Reklama | 7 komentářů »

Chcete Tesco Club Card? Obrňte se bezmeznou trpělivostí

Aneb marketingový fail letošního roku.
Pokud Vás můj článek nezajímá a chcete jen získat tesco club card, klikněte sem.
Původně jsem v tomhle článku chtěl ukázat, jak to vypadá, když se nekoordinují jednotlivé složky reklamních kampaní a kdy se dělá kampaň sama pro sebe. Nakonec mi z toho vyšel popis snad nejzprasenější komplexní komunikační kampaně, jakou jsem kdy viděl.
Asi někteří z vás znáte Tesco Club Card, ale kdo z vás ji má? Tady je můj příběh, jak ji po čtyřech pokusech a více než hodině času stále nemám.
Pokračování »

Neděle Listopad 28th, 2010 kategorie: internetový marketing | 34 komentářů »

Follow the Black Rabbit.

Úvod tohoto článku jsem psal asi dvě hodiny a snad dvacetkrát jsem ho přepsal. Nakonec jsem došel k závěru, že nemá cenu chodit kolem horké kaše. Prostě nás s kolegou Petrem Kotvanem přestalo bavit pracovat pro agenturu a založili jsme si vlastní firmu. Takže od teď poskytujeme služby a poradenství týkající se internetového marketingu a obchodování na internetu pod značkou Black Rabbit s.r.o.

Když jsme se rozhodovali, co vlastně budeme dělat a pro koho, narazili jsme na mizérii českých internetových agentur. Internetový marketing je velmi mladý obor a pro neznalého člověka je téměř nemožné rozlišit, kdo něco doopravdy umí a kdo to jen tvrdí. K tomu přispívá i roztrpčení z práce některých známých agentur. (Nebudu jmenovat, ale když jsem u našeho nového klienta viděl, jak mu PPC a Google Analytics nastavila vcelku známá agentura, tak se mi chtělo brečet. A klienta to stálo 20k)

Máme klientům slibovat zvýšení návštěvnosti z vyhledávačů? Zvýšení počtu fans na Facebooku? Zvýšení konverzního poměru? Zvýšení návštěvnosti webu? Zvýšení obratu? Zvýšení zisku? Máme se ohánět rentabilitou, jako všichni ostatní?

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>